onsdag 9 december 2020

Märkligt.

I dessa tider borde väl ingenting förvåna mig, men ibland händer det i alla fall. Som när Kalmar länstrafiken lägger ut ett videoklipp där dom skriver ”Tack för att du betalar din biljett”. Framdörrarna på bussarna har varit stängda för att skydda chaufförerna, och under tiden har folk passat på att åka gratis. Jag fattar inte alls varför det verkar vara mera accepterat än att till exempel stjäla i en butik. Inte skulle väl Kvantum komma på idén att sätta upp en skylt vid utgången med texten ”Tack för att du betalar för dina varor”? Annars är det gott om nya skyltar med anledning av Corona. Nära entrén står en om att man inte ska stanna och prata där. Precis intill den stod två äldre par och samtalade i godan ro, sist jag passerade den. Nu läste jag i alla fall att man hade satt in kontrollanter på bussarna, och att dom som saknade biljett fick betala en tusenlapp. Några andra som det tydligen var olika regler för var kändisar. David Beckham rörde upp himmel och jord, när han publicerade en kärvänlig bild på sig själv med sin halvstora dotter. Många tyckte att det var opassande att han pussade henne på munnen, även om några föräldrar försvarade honom. När Carola publicerade likadana bilder på sig och sin dotter, såg jag inte en enda sur kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar