söndag 1 augusti 2021

Blogg 1/8 2021.

 Min brandvarnare är en känslig historia. Den reagerar inte enbart på brandrök utan även på matos och vattenånga. Det har till och med hänt att den har börjat tjuta för att luften utifrån har varit extremt fuktig. Jag anar att det var vad som hände igen medan min bror var här. Balkongdörren stod öppen och jag kände till och med doften av den fuktiga luften. När brandvarnaren gick igång stängde vi dörren ut och försökte vifta bort allting som den kunde reagera på. Till slut gav vi upp och tog ur batteriet. När jag försökte sätta upp den igen efter något dygn, surrade den olycksbådande och pep lite smått. Nu har jag fått tre olika mäns syn på problemet. En granne hade en brandvarnare som bar sig åt likadant som min. Han hade tagit ner sin när den började pipa mitt i natten och sedan glömt att sätta upp den igen. Det var flera månader sedan. Jag tyckte i och för sig att det var skönt att slippa tänka på den när jag duschade, men vara utan törs jag inte riktigt. Mannen i mitt liv ansåg att det var något fel när den reagerade på vattenånga. Han tyckte att jag borde köpa en ny. Min bror ansåg bara att brandvarnaren satt på fel plats, fast alla rekommenderar en att placera den i hallen.

2 kommentarer: