söndag 10 april 2022

Blogg 10/4 2022.

 Det finns fördelar med att vara skallig också. Jag behöver inget band för att hålla undan håret när jag ska rengöra ansiktet och jag behöver varken tvätta eller frisera håret varannan dag. Framför allt har jag ingen frisyr att förstöra, vilket innebär att jag använder mössa utomhus. I vanliga fall är jag barhuvad hela vintern, så jag har aldrig frusit mindre den här årstiden än under dom senaste dagarnas kyla. Jag besöker min vårdcentral en gång i veckan för omläggning och var tredje gång provtagning. Där använder jag alltid munskydd med tanke på mitt nersatta immunförsvar. Vid nästan varje besök har jag sprungit på någon bekant i väntrummet. Tidigare har det varit grannar, men i veckan träffade jag en före detta arbetskamrat. Med både mössa och munskydd kunde jag ha rånat vilken bank som helst, så det tog en stund innan hon kände igen mig. Hade du sett att det var jag på enbart ögonen? När jag kom hem igen är jag inte ens övertygad om att en av grannarna gjorde det, fast jag hade kastat munskyddet vid det laget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar