måndag 18 april 2022

Blogg 18/4 2022.

 Jag saknade i många år någon typ av hylla inne vid duschen. Borra i väggarna där vågade jag inte och några sugproppar fäste varken på våtrumstapeten eller på duschväggarna. Jag fick nöja mig med en tvålkopp som fästes runt duschstången. Schampo och annat placerade jag ovanpå blandaren. Till slut hittade jag en hylla som man spände fast mellan golv och tak där inne. Min första tanke när jag nu fick en ny duschblandare, var att den inte var lika platt ovanpå och att det var tur att jag inte använder den att ställa flaskan på längre. Sedan slog det mig att den där hyllan visserligen fungerar bra, men att den inte känns tillräckligt stabil för att jag ska försöka trycka ut tvål ur en pumpflaska, när den står där. När jag ska ta tvål hamnar den därför fortfarande på blandaren. Som tur var visade sig upplägget fungera även på den nya modellen. Med tvättmaskinen höll det på att gå värre. Jag hade lyckats sota ner en vit munkjacka och fick inte bort fläcken med mindre än att köra den i maskinen. Fast jag sprayade med fläckborttagning innan gick den inte bort där heller. Jag höll dessutom inte på att få ut jackan därifrån efteråt. Ett snöre hade lyckats ta sig ut genom ett av hålen i trumman. Det borde väl gå åt andra hållet också då, men det var som förgjort. Som väl var fick jag loss den till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar