fredag 1 april 2022

Blogg 1/4 2022.

 Mina naglar är inte världens starkaste. Allra värst är en tumnagel, som delar sig på längden. Jag trodde att det enbart drabbade mig, men så visade min bror att han hade en likadan. Jag har provat många olika kurer och speciallack genom åren. Sedan jag slutade tjäna pengar har jag istället för att köpa nya försökt göra av med dom gamla. Jag använder dom inte ens enligt bruksanvisningen, utan lägger dom bara som underlack. Den sista jag hittade i mina gömmor verkar ha varit den allra bästa. Naglarna känns både tjocka, hårda och hållbara. Den sorten får jag nog satsa på, när jag till slut blir tvungen att köpa nytt. Så himla snyggt tycker jag inte att jag får till det, men någon frågade faktiskt vid ett tillfälle om jag hade varit på salong och gjort naglarna. Det var väl glansen hon såg. Ett problem är att mina naglar växer in i fingrarna vid hörnorna. Det blir som nageltrång fast på händerna. Ont gör det och fult blir det, när jag försöker fila bort hörnan som smärtar.

2 kommentarer:

  1. Och vad heter den bästa sortens lack?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det jag lagar med nu heter https://www.apotea.se/mavala-nagelstarkare-2-fas och finns hos Apotea. Sedan kör jag ett vanligt lack https://www.apotea.se/idun-minerals-baslack-kristall och ett topplack från Isadora. Better safe than sorry. 😉

      Radera