onsdag 13 april 2022

Blogg 13/4 2022.

 Jag har läst någonstans att man måste vara frisk för att orka vara sjuk och jag är benägen att hålla med. Då har jag ändå ingenting med Försäkringskassan att göra, men olika vårdinstanser kör ganska hårt med en dom också. Det är ett ständigt farande och traskande till olika undersökningar och åtgärder. Igår plingade min telefon i ett, av påminnelser om tider som skulle passas. Märkligt nog kom den om torsdagens besök på Astrakanen före den om dagens på fysiologen. Den sistnämnda ringde dom å andra sidan och ändrade en halvtimme senare. Det var något om vård av sjukt barn, så tiden flyttades från mitt på dagen till tidigt på morgonen. Eftersom det innebar uppstigning klockan fem för mig och en del omak både för min chaufför och min ledsagare, kändes det lite tveksamt. Samtidigt vore det bra att komma iväg, innan jag blir riktigt sjuk efter den senaste behandlingen. Det brukar dröja några dagar för mig. Damen som ringde lät mest förvånad över att det skulle vara ett problem att backa en tid flera timmar med mindre än ett dygns varsel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar