fredag 29 april 2022

Blogg 29/4 2022.

 Jag har lagt in dom olika numren som det kan ringa från på sjukhuset i min telefon, för att inte missa att det är sånt jag borde svara på. Första gången en sjuksköterska som hette Åsa ringde stod det mycket riktigt hennes namn under ”Lasarettet”. Jag fattade verkligen inte hur telefonen kunde veta att just hon ringde den gången. När den fortsatte visa hennes namn, även när andra ringde, insåg jag att den nog inte var synsk trots allt. Någonstans måste jag av någon anledning ha lagt in namnet Åsa. När jag kollade visade det sig att det stod under ”arbete”. Jag minns fortfarande inte att jag har skrivit in det, men det lär knappast ha hoppat dit av sig själv. Varför jag har gjort det över huvud taget och framför allt som en yrkestitel, lär jag aldrig få svar på. Nu har jag hur som helst tagit bort namnet, eftersom just Åsa knappast lär ringa mig igen. Sånt som har fascinerat mig vid mina fysiska besök på sjukhuset är att man både röntgar och tar blodtrycket utan att jag behöver klä av mig. Jag hade väl en idé om att blodtrycksmanschetten måste sitta tätt intill armen. När det gäller röntgen förstår jag ju att det knappast kan vara svårare att se igenom kläder än genom skinnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar