söndag 3 april 2022

Blogg 3/4 2022.

 Eftersom Comviq har lite märkliga faktureringsperioder, väntade jag med att byta till ett abonnemang från Vimla, för att inte riskera att få betala dubbelt. Redan första veckan efter mitt beslut att byta kom ett sms från Comviq, där dom i princip erbjöd mig guld och gröna skogar för att stanna kvar. Senare kom en enkät, som jag tror gick ut till alla deras abonnenter. Jag fyllde i den eftersom jag uppskattar att få framföra min åsikt. Så en dag ringde plötsligt någon, som om jag uppfattade saken rätt enbart presenterade sig med sitt namn. Jag frågade ändå om, för att inte missa om det var någon jag borde känna. När jag hade fått klart för mig vad hon hette, sa hon att hon ringde angående mitt mobilabonnemang. I det läget blev jag lite förvirrad, eftersom jag inte visste om hon menade det gamla eller det nya. Jag chansade på att fråga om hon menade Comviq och så var det. När jag sa att jag hade sagt upp det, undrade hon vad jag ”satt på” nu. Det gjorde jag ju inte än, men jag förklarade att jag byter till Vimla om ett par veckor. När flickan i andra änden frågade hur mycket jag skulle få betala där, redogjorde jag för det. Sedan hände någonting som aldrig har hänt mig tidigare, fast jag är över sextio. En telefonförsäljare sa: ”Då ska jag inte ta upp mera av din tid”. Hon kunde uppenbarligen inte toppa Vimlas erbjudande.

2 kommentarer:

  1. Tänk om alla försäljare vore så uppriktiga! Då kunde man kanske svara någon gång, utan att bli förbannad och uttjatad.

    SvaraRadera