torsdag 28 april 2022

Blogg 28/4 2022.

 Kortet nedan är från en simskoleavslutning på sjuttiotalet. Jag är den blonda tjejen med vitt linne, som vänder på huvudet och tittar på fotografen. Vi blev bussade till Saxnäs på västra sidan av ön. Vattnet var säkert varmare i Kalmarsund än på östra sidan. Fina bryggor fanns det också, men jag lyckades aldrig få till en teknik som tillät mig att simma i det grunda vattnet. Benen sjönk neråt, så tårna stötte i botten hela tiden. Jag är inte helt säker på om jag lyckades ta några märken över huvud taget eller om jag enbart har diplom som minne från simlektionerna. Simma kan jag i alla fall och det må väl ha varit huvudmålet. Hur långt lär jag inte få veta förrän jag hamnar i vattnet långt ute till havs. Då anar jag att man simmar hyfsat långt innan man ger upp. Jag har en bok någonstans, som jag fick av min mamma. Jag tror att det var i samband med en simskoleavslutning och hon har skrivit några rader till mig på första uppslaget. Det jag minns mest från Saxnäs var annars att campingen hade en liten butik, där man kunde köpa godis och annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar