tisdag 5 april 2022

Blogg 5/4 2022.

 Första gången jag hörde låten ”Om du lämnade mig nu” var det ett par för mig okända ungdomar som hade lagt upp ett klipp på Youtube, där dom spelade och sjöng den. Jag sparade hem den till min dator och för mig blev det ”rätt” version. När jag senare hörde originalet med Lars Winnerbäck och Miss Li, insåg jag att ungdomarna hade varit smarta nog att hoppa över versen som börjar ”Jag kanske skulle leta upp nån yngre som en fjäder i hatten”. Dom kändes inte gamla nog för att den skulle passa in riktigt. Den fick mig hur som helst att spara även originalet. Även om den hade varit exakt lika, tycker jag så mycket om den där låten att jag mycket väl kunde tänka mig att ha den i flera versioner. Så gick det fjorton år. I vår har TV4 sänt ”Secret song Sverige” och en av gästerna var Daniel Norberg. Hans tidigare karriär hade jag missat helt, men för några år sedan var han med i ”Let’s dance”. Det programmet gillar jag, så sedan dess känner jag till honom. När det nu var dags för hans vänner att överraska honom med en sång, hade dom valt en som han och hans dåvarande tjej hade lagt upp på YouTube för många år sedan. Man visade några takter ur klippet, innan hon kom in och sjöng live. Det var verkligen en överraskning för mig att inse att en av dom okända ungdomarna i mitt klipp var Daniel Norberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar