tisdag 26 april 2022

Blogg 26/4 2022.

 Mitt lokalsinne är verkligen ingenting att skryta med. Inte ens i lilla Nybro hittar jag speciellt bra. Det kan hänga ihop med att jag inte bryr mig om att besöka dom delar av staden dit jag inte har något ärende. I Hanemåla hade jag varit en enda gång under mina första trettio år här. På hemvägen gällde det att inte tappa bort tjejen som jag cyklade tillsammans med, för jag hade inte en susning om var jag befann mig. Sedan jag träffade mannen i mitt liv har vi promenerat åt det hållet ibland, men jag kan fortfarande snurra in mig bland gatorna där och inte hitta ut igen. När Jysk och Dollarstore öppnade i kvarteret Skruven, lurade jag mig på att det skulle ligga i Madesjö. Det var en sanning med modifikation, så dit har jag frågat om vägen flera gånger. Vid ett tillfälle träffade jag en bekant som pekade mig åt rätt håll. Ändå blev det fel. Till slut lärde jag mig att cykla Villagatan rätt ut. Då kommer man rakt på Skruven. Numera hittar jag faktiskt dit från flera håll än så. När jag skulle cykla hem från Radio Nybros studio för tio år sedan, fick en bekant som hade varit med köra ifatt mig med bil och visa mig rätt eftersom jag var på väg åt fel håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar