tisdag 12 april 2022

Blogg 12/4 2022.

 Den här veckan är det fullt upp med besök på lasarett och vårdcentral. Det kändes onödigt bökigt att göra en felanmälan samtidigt. Även om vaktmästaren kan gå in med egen nyckel, så vill jag helst inte stå i duschen när han kommer. Speciellt inte när det är duschblandaren han ska byta. Kommer han samma dag är det lugnt, men det kan man förstås inte vara säker på. Nu mailade jag min felanmälan halv nio igår och en timme senare stod han på min tröskel. När vi gav oss iväg mot länssjukhuset var han i full färd med att byta blandare och idag kunde jag duscha varmt igen. Om jag hade plockat fram vårddagboken för den här veckan, hade jag förhoppningsvis kommit på att det skulle tas mediciner på morgonen före behandlingen. Nu sorterade jag bara bort den från dom papper jag behövde ha med mig dit. Dom där tabletterna var helt utraderade från mitt minne tills sköterskan frågade om jag hade tagit dom. Dom ska egentligen tas en timme innan, men hon löste det genom att ge mig dom intravenöst. Det går visst snabbare för medicinen att nå sitt mål då. Inför den nya typen av cytostatika i maj måste jag börja medicinera redan dagen innan. Nu har jag skrivit in det i almanackan, för att inte riskera att behandlingen ställs in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar