fredag 8 april 2022

Blogg 8/4 2022.

 Posten delas numera bara ut varannan dag här. Tar hissen ner enbart för att kolla om jag har fått någonting gör jag enbart dom dagarna. Går jag ändå förbi postboxen brukar jag ändå kika in, eftersom gratistidningar och lappar med information kan hamna där lite när som helst. Igår låg Kalmarposten där. Ibland får jag den på onsdagen, när den egentligen kommer ut, men oftast får jag vänta till torsdagen. Så fanns där inte bara en utan till och med två lappar från hyresvärden. Den ena gällde att dom hade nytt telefonnummer. Man kunde ringa samma i olika ärenden på dagtid och till jouren på kvällarna, så det kan väl vara lönt att lägga in i telefonen. Annars ringer jag ytterst sällan (läs aldrig) dit. Vill jag dom någonting brukar jag ta det via hemsidan. Jag kan bara minnas att jag har ringt en enda gång. Då hade kyl och frys lagt av mitt i sommaren, så det var verkligen akut. Den andra lappen informerade om att ytterdörrarna med början efter påsk kommer att vara låsta dygnet runt. Det enda besök jag brukar få numera är av särbon och han har nyckel. Väntar jag någon annan får jag försöka komma ihåg att be dom ringa så fort dom har parkerat bilen. Om inte annat lär dom väl höra av sig när dom upptäcker att dom inte kommer in i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar