söndag 24 april 2022

Blogg 24/4 2022.

 Någonting jag kan bli avundsjuk på hos dom som bor större än jag är när jag har sett att dom har både ett frysskåp och ett kylskåp som går från golv till tak. Självklart borde det räcka med hälften så mycket (som jag har nu) till mig som bor ensam. Nu har framför allt mina matlådor en tendens att växa mig över huvudet, eller åtminstone att fylla upp mitt lilla frysskåp. Till slut fick jag göra en omorganisation, för att alls veta var jag skulle söka efter dom. Det låg små askar lite överallt. I samband med det insåg jag att förvaringslådorna som fanns i frysskåpet från början kanske inte var så tokiga. Jag hade ställt upp den största av dom på vinden, använde en mindre där den större egentligen skulle vara och ingen alls på översta hyllan. Lika opraktiska som jag tyckte att dom var för några år sedan, när jag fick mitt nya frysskåp, lika oumbärliga känns dom nu. En liten aning mindre blev utrymmet, men jag slipper i gengäld kasta in saker och stänga dörren snabbt, innan dom ramlar ut igen. Till och med en typ av spärr, som jag mest har tyckt har varit i vägen, förstår jag vitsen med. Det går att hänga ut lådan en bit och söka efter det man vill ha utan att nödvändigtvis ta ut hela lådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar