torsdag 21 april 2022

Blogg 21/4 2022.

 Vid min senaste beställning från Apotea skulle dom inte få hem ett par av varorna förrän senare. Jag kände först att det inte var så brådskande med resten heller, men hoppade ändå över det som skulle ta längst tid att få. Det rörde sig om små tuber, som jag verkligen tyckte att jag redan borde ha hemma. Efter att ha sökt igenom min hylla med medikamenter blev jag ändå tvungen att inse att dom inte fanns här. I efterhand slog det mig att det kunde köra ihop sig med att få paketet hämtat, men då var det för sent. Nu hade jag ändå sån tur så alltihop dök upp i tid. Det tog flera dagar efter beställningen innan jag låg kvar i sängen en morgon och lät tankarna vandra. Tydligen tog dom sig en tur upp i det där köksskåpet, för plötsligt insåg jag var den åtrådda varan höll hus. I en burk har jag samlat sån där smått som just tuber. Dels för att dom inte ska ramla omkring. Så blir livet så mycket enklare om man kan ta ner hela den burken på en gång. När jag letade efter mina tuber hade jag bara flyttat undan burken som dom låg i. När jag tittade i den istället hittade jag allt jag behövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar