tisdag 19 april 2022

Blogg 19/4 2022.

 Jag hade läst om att det skulle byggas en ny temalekplats i Badhusparken här i Nybro. Själv besöker jag inte ens utegymmen som finns och till lekplatserna har jag i princip aldrig ärende. Nyfiken är jag ändå, när det är någonting nytt på gång, så jag förlade min promenad till den vägen häromdagen. Det ska vara färdigt till sommaren, men speciellt långt såg dom inte ut att ha kommit. Jag gick dessutom förbi när dom som jobbade precis kom från sin kafferast. Fyra gubbar med händerna i byxfickorna var inte så imponerande. Nåja, jag antar att det kan vara så att själva markarbetet är det som tar längst tid. Det som förundrade mig mest var annars att jag inte för mitt liv kunde komma på ifall det var på samma plats där den gamla lekplatsen låg. Jag försökte kolla deras kartor på nätet, men fattade ändå inte. När någonting blir helt annorlunda, har jag extremt svårt att komma ihåg hur det har sett ut tidigare. På ett av våra promenadstråk i skogen här i närheten räcker det att dom har avverkat en massa träd. Jag förstår verkligen inte var jag är längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar