måndag 11 april 2022

Blogg 11/4 2022.

 Mannen i mitt liv var upprörd eftersom det nya numret till vår hyresvärd innehöll för många siffror. Han hade provringt, men fått felmeddelande. När han provade en annan variant hade han kommit till ett företag i Nybro. Han var tydligen inte ensam, för det var fler som hade ringt dit och frågat om lägenheter. Till slut hade särbon fått kontakt med rätt person och då hade det visat sig att numret på hyresvärdens hemsida var fel. Däremot stod det rätt på lapparna vi fick i respektive postbox, men ingen av oss hade tänkt på att jämföra. Älsklingen hävdar för övrigt att han är utrustad med bättre luktsinne än jag. Jag brukar vara otroligt känslig för dålig lukt, men nu säger han att det luktar as i mitt kök igen, fast jag ingenting känner. Jag är förstås bara tacksam att slippa, även om jag tycker synd om honom. Någon mer felanmälan känns inte aktuell så länge lukten bara känns ibland. Då är det större risk att jag får ta tag i bristen på varmvatten i min dusch. Förhoppningsvis är det bara blandaren som strular, eftersom jag får duscha i enbart varmvatten för att inte förfrysa någon kroppsdel.

2 kommentarer:

  1. Nu när du fått en ny blandare till duschen, så hoppas jag att det blir varmare vatten! Kram!

    SvaraRadera