onsdag 20 april 2022

Blogg 20/4 2022.

 Polisen i Nybro har fått in ett fyrtiotal anmälningar om stölder och inbrott den senaste månaden. Att skilja på ditt och mitt är tydligen extremt svårt för vissa. Att bo på tredje våningen i ett hyreshus känns ändå lite säkrare än att som vissa bo i villa. Jag jobbade tidigare ihop med en tjej som hade haft inbrott i sitt och makens hus. Det var mycket stök och bök. Ersättningen för det som hade stulits var desto lägre. Jag har blivit av med två cyklar, eftersom vi har cykelförråd nere i källaren. Numera åker cykeln också med upp till tredje våningen och ut på balkongen. Där får den åtminstone vara ifred. Mitt vanliga förråd har jag uppe på vinden. Där borde det också vara lugnare kan jag tycka, men en gång har jag faktiskt haft inbrott där också. Det var ambitiösa tjyvar, som hade sågat upp låset. Med tanke på att väggarna till förråden är gjorda av hönsnät, torde det ha varit enklare att klippa upp ett hål i det. Man stal dessutom ingenting annat än en ficklampa. I särbons hus ligger vissa förråd i källaren och där är det inbrott titt som tätt. På det våningsplanet har jag bara en matkällare. Hungriga göre sig icke besvär, för där förvarar jag balkongmöblerna, när det inte är säsong för dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar