lördag 9 april 2022

Blogg 9/4 2022.

Mannen i mitt liv tvättar i vanliga fall i den gemensamma tvättstugan i källaren. Kör det ihop sig händer det någon enstaka gång att han kör en tvätt i min maskin. Så skedde igår. Han är inte lika förtjust i sköljmedel som jag är, så ordern till min hjärna var ”en fyrtiograders utan sköljmedel”. Sedan kopplade jag tyvärr ur den och autopiloten kickade in. Jag stoppade i tvätten, hällde i tvättmedel i facket och dubbelkollade så att vattnet var på och att jag hade rätt program och temperatur. Eftersom det är en mycket gammal tvättmaskin jag har, andades jag sedan ut när den väl gick igång. Först då insåg jag att jag höll flaskan med sköljmedel i handen och att jag hade fyllt på det också av gammal vana. Alla får hålla tummarna för att särbon åtminstone uppskattade att kläderna blev mjukare än vanligt, även om han inte gillade doften. Strumpor och annat smått brukar jag samla i en tvättpåse, men jag plockade aldrig om det han hade med sig. När jag senare körde en maskin till mig själv, funderade jag därför på om jag skulle hitta någon av hans strumpor som hade blivit kvar. Det gjorde jag inte. Däremot dök det upp en liten putsduk, som jag antar hade legat i någon ficka.

2 kommentarer:

  1. Jadå, långkallingarna blev både mjuka och väldoftande! :-) Kram!

    SvaraRadera