söndag 12 juni 2022

Blogg 12/6 2022.

 Om allt går enligt plan ska jag nu inte behöva besöka Astrakanens läkarcentrum förrän i september nästa gång. Efter att ha sprungit där en gång i veckan dom senaste tre månaderna, ska det bli riktigt skönt att slippa. Det är picclinen i armen som har krävt regelbunden omläggning. Var tredje gång har jag dessutom tagit prover inför cytostatikabehandlingarna. Nu är det dags för sista behandlingen på måndag och dom drar förhoppningsvis bort picclinen direkt efter den. Gissa om det ska bli skönt att duscha utan en stor plastpåse på armen som skydd. En gång i halvåret dom närmaste tre åren ska jag få någonting skelettstärkande intravenöst och inför dom behandlingarna ska det också tas prover. Vid dom första besöken på Astrakanen gick jag igenom en stor del av deras anställda sjuksköterskor, men dom sista gångerna har jag haft samma tjej. Vid ett par tillfällen har jag till och med haft två sköterskor som har skött om mig. Den första som var med och tittade på tror jag var hyfsat ny. Den andra hade varit mammaledig och behövde bara friska upp minnet lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar