tisdag 21 juni 2022

Blogg 21/6 2022.

 Flickan på bilden var jag klasskamrat med på högstadiet. Vi bodde nästan ett par mil ifrån varann, men av någon anledning som jag inte minns sov vi ändå över hos varann ett par gånger när vi gick i sjuan. Det bestående minnet från min övernattning hos henne var när hon i förbigående nämnde att hon bara använde trosor när hon sov när hon hade mens och att det hade hon bara haft en enda gång så långt. Jag, som hade fått min tre år tidigare, blev minst sagt avundsjuk. Jag både blödde mycket och hade rejält ont under dom åren. När jag nu letar upp den här dagen i mina anteckningar visar det sig att vi cyklade hem till en annan klasskamrat och hälsade på. Det var en tur på sammanlagt en och en halv mil, men det har jag inget som helst minne av. Några veckor senare följde flickan på bilden med mig hem över natten. Det blev två nätter, men jag antar att den andra var mera spontan, för då hade det jag tror var hennes fostermor blivit arg när hon stannade borta efter skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar