onsdag 22 juni 2022

Blogg 22/6 2022.

 När jag träffade mannen i mitt liv, visade det sig att vi hade bott bara hundra meter ifrån varandra under flera år. Tidigare än så hade vi tydligen bott väggivägg ett tag. Sovrumsväggen är extremt tunn och jag har haft åsikter om dom flesta som har bott på andra sidan om den. Dock vet jag inte vilken av grannarna som var han. Efter alla år på samma område hade jag märkligt nog aldrig sett honom förrän hösten 2019. Att vi bor så pass nära varandra gav upphov till ett skämt bland syskonbarnen. Dom hävdade att jag säkert hade varit inne på Tinder och valt den som bodde närmast. När jag googlar på dejtingappen, tolkar jag informationen som att det är hela tanken att det ska bli så. Dom använder GPS-funktionen i mobilen för att koppla ihop användare. Jag kan tänka mig att jag hade testat den om den hade kommit när jag var yngre. Nu har jag hittat rätt utan hjälp och dessutom verkar jag vara för gammal. Nästan alla Tinderanvändare i Sverige finns i åldersgruppen 16–35 år. Min själs älskade äger inte ens någon smartphone, så honom kunde jag inte ha hittat där, även om vi hade varit yngre.

3 kommentarer: