torsdag 30 juni 2022

Blogg 30/6 2022.

 I våras dök det till slut upp en kallelse till Folktandvården efter ett par år av nära nog total tystnad från det hållet. Problemet med den här våren var att jag dels låg sjuk en del. Dessutom hade jag nersatt immunförsvar och skulle helst undvika att träffa folk. Bekväm som jag är gick jag in på 1177.se och bokade om tiden. Det fanns ingen senare än som idag, så jag tänkte att det fick gå. I morse ringde telefonen. Displayen visade att samtalet kom från lasarettet och jag hann aldrig höra hur uppringaren presenterade sig. Som tur var frågade jag om, för det var från Folktandvården. Tandhygienisten hade blivit sjuk, så jag kunde inte komma idag. Det fanns en tid hos en annan förmåga redan imorgon, men den inföll medan jag förväntas vara på sjukhuset. Annars hade jag nog huggit på den, så det kanske var lika bra att det inte gick. Nu får jag visserligen inte komma förrän i augusti, men då har det förhoppningsvis lugnat ner sig med allt som har med andra behandlingar att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar