fredag 3 juni 2022

Blogg 3/6 2022.

 Att huset jag bor i ligger intill en genomfartsled stör andra betydligt mer än mig. Jag har till och med hört om någon som har flyttat ut sängen i vardagsrummet, för att komma längre ifrån vägen. Jag hör sällan trafiken över huvud taget efter trettiotvå år. Sitter jag med mannen i mitt liv vid köksbordet, hör jag däremot hans små utbrott. Dom brukar betyda att det endera passerar en långtradare alternativt en vanlig personbil som inte håller hastighetsbegränsningen. Dom senaste två dagarna har trafikljuden ändå varit så pass annorlunda att dom till och med har nått in till mitt medvetande. Det har passerat grupper med motorcyklar, där samtliga har varit av den större, mullrande typen. Till slut fick jag klart för mig att det pågår en internationell mc-träff på Öland för folk som kör Harley Davidson. Fler än tio tusen besökare väntades och alla som kommer från ett visst håll passerar utanför mina fönster. Man började släppa in folk på Lundegårds camping i onsdags och nu verkar alla vara på plats. Jag antar att det blir samma muller efter helgen, när dom ska hem igen. Tur att jag tycker att dom låter ganska mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar