tisdag 28 juni 2022

Blogg 28/6 2022.

 Under pandemin fick Jehovas vittnen lägga om sin strategi en smula. Det var ju inte så lämpligt att springa runt och ringa på hos folk då. Istället satt dom tydligen på kammaren och skrev brev. Jag minns att särbon fick minst ett, om inte två, handskrivna brev. Om man har fortsatt med samma upplägg, eftersom Covid lever vidare, vet jag inte. Häromdagen fick i alla fall jag också ett brev från något kvinnligt väsen. Åldern var svår att utröna av handstilen. Den var inte driven som hos en äldre person. Å andra sidan vet jag inte om barnen får lära sig skrivstil i skolan numera. Det påminde mycket om det vi övade i våra skrivböcker när jag var barn. Själv skriver jag aldrig skrivstil numera. Avsändare på kuvertet var för övrigt Rikets Sal, men själva brevet var undertecknat av en hon. Jag fick veta att Gud är oskyldig till allt lidande i världen. Han skulle aldrig komma på tanken att pröva något ont. Ville jag veta varför det då finns så mycket lidande, kunde jag läsa om det på deras hemsida. Man skulle skriva ”lidande” i sökfältet, så skulle det komma upp artiklar som behandlade ämnet. Jag har inte varit tillräckligt nyfiken för att testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar