tisdag 7 juni 2022

Blogg 7/6 2022.

 Jag har ett kreditkort istället för ett betalkort, mest för att det var avgiftsfritt när jag skaffade det. Varje månad får jag en faktura, som jag betalar direkt. Det innebär både att jag har koll på vad jag har köpt och att jag slipper betala någon ränta på pengarna jag har lånat. Den senaste månaden trodde jag mig inte ha använt kortet alls, men när fakturan kom var den ändå på 359 kronor. Mitt minne har aldrig varit något vidare och det blir knappast bättre med åren, så jag tänkte bara att det var någonting jag hade glömt. När jag hittade samma summa en månad tidigare ändrade jag mig. Ska jag betala flera hundra varje månad vill jag gärna veta till vad. Det slutade med att jag ringde Nordea och fick läget utrett. Eftersom den nya fakturan mycket riktigt var på noll kronor, hade jag läst på fel ställe och sett summan som jag betalade förra månaden. Problemet med att jag inte kunde se kontoutdragen från tidigare månader löste vi genom att jag loggade in på den nya internetbanken. Senast jag hade bekymmer fick jag rådet att hålla mig till den gamla. Det var ett tag sedan och nu är den på väg att avvecklas helt och hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar