måndag 6 juni 2022

Blogg 6/6 2022.

 Min dator är långt ifrån ny längre, även om mannen i mitt liv brukar beklaga sig över att hans är ännu äldre. Jag har läst mig till att en hårddisk inte ens har så lång livslängd som någon av våra har varit med. Medan jag jobbade förnyade jag mina prylar i den vägen någon gång ibland. Nu när jag saknar förvärvsinkomst är det knappast aktuellt. Jag får vara glad att jag hittade vad som för mig var den perfekta datorn när jag köpte den här. Eller plockade ihop då. Man fick välja delar, som företaget jag köpte den av byggde ihop. Det är alltså mest bara den för en dator relativt höga åldern som gör sig påmind emellanåt. Någon gång har jag rensat hela hårddisken, när det strulade alltför mycket. Det som händer ibland, men tack och lov inte alltför ofta, är att datorn startar om sig själv. Jag har läst mig till vad det kan bero på, men inte lyckats lösa problemet. Som väl är sker det inte överdrivet ofta, även om det är lika snopet varje gång. Speciellt om det sker mitt i ett spel eller så. Senast hade jag sån tur så den startade om i samma sekund som jag var klar med det jag höll på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar