fredag 17 juni 2022

Blogg 17/6 2022.

 Olika typer av dieter verkar kvinnor ha ägnat sig åt i alla tider. Möjligen är män likadana, men jag har mest jobbat tillsammans med kvinnor. Därför är det också dom jag har tillbringat fika- och lunchraster med och sett vad dom har ätit. Det jag minns bäst från Luma metall, där jag var anställd på åttiotalet, är hur damerna delade en grapefrukt och åt direkt ur skalet med sked. Däremot är jag osäker på om jag ens har smakat grape själv, eller om jag bara har fått berättat för mig hur surt det är. Ägg var också populärt. En tjej hade ett helt gäng hårdkokta ägg med sig varje dag. När jag började på Nordchoklad var det fasta som gällde. Möjligen rensade jag kroppen, men jag gick knappast ner bestående i vikt av dom kurerna. När dom två veckorna var slut gick jag till affären och köpte allt det jag hade varit sugen på medan jag fastade. Sista fastan bröt jag i förtid, eftersom jag hade sån huvudvärk att jag var sängliggande. Sedan körde jag efter vad en kollegas döttrar hade sagt till henne. Att dom hellre levde gott i fyrtio år än led i åttio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar