söndag 26 juni 2022

Blogg 26/6 2022.

 Flickan på kortet, som är taget 1976, var systerdotter till min äldste brors dåvarande sambo. Tösen var några år yngre än jag, men i juni det här året hade vi ändå bestämt att jag skulle komma och hälsa på henne i några dagar. Både hon och min bror bodde i Hovmantorp, så jag åkte dit med honom och hans sambo på söndagskvällen, när dom körde hem från Öland. Jag var tydligen lite behjälplig med matlagningen, fast jag inte minns att mina matlagningskunskaper var mycket att skryta med i tonåren. Under dom där dagarna fick jag i alla fall till makaroner och korv, spenat med stekt korv och någon typ av soppa. När min lilla kompis skulle grädda pannkakor gick det sämre, så hennes mor fick ta över. Vi gjorde något besök i Växjö och var hemma hos tjejens moster och hennes familj ett par gånger. Dottern i den familjen var så pass liten att vi var med henne på ”Lek och plask”. Så pusslade vi som synes. På fredagen kom min dåvarande pojkvän och hämtade hem mig till Öland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar