måndag 13 juni 2022

Blogg 13/6 2022.

 Eftersom jag är en sucker för kändisar tittade jag med stor behållning på ”Secret Song Sverige” när det gick. Vilka som räknas som just kändisar beror säkert mycket på vem man frågar. Filip Dikmen hade jag till exempel vare sig sett tidigare eller ens hört talas om. När jag googlar honom nu i efterhand, inser jag att han är en stor kändis på Youtube och Instagram och att han till och med har gjort en egen serie på SVT. Om detta visste jag fortfarande inget, när han dök upp som deltagare i ”Let’s dance” tidigare i år. Då kände jag i alla fall igen honom, även om det dröjde ett tag innan jag blev imponerad. Han var fruktansvärt ambitiös och blev snabbt en duktig dansare. Efter halva säsongen var det honom jag hejade på och till slut kom han tvåa efter Eric Saade. Filip pluggar juridik och om han lägger ner hela sin själ i studierna, som han gjorde i dansen, lär han bli en mycket skicklig yrkesman på det området. Jag hajar till ibland, när någon av våra lokala invandrare talar med exakt samma brytning som han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar