måndag 20 juni 2022

Blogg 20/6 2022.

 Jag är hopplöst förtjust i olika dejtingprogram på tv. I ”Första dejten” ses dom som har blivit hopparade över en middag. Man får veta i slutet av varje avsnitt hur det har gått för paren, men känslan jag får är att det inte har hållit för några av dom. Det är väl annars många som träffas just ute på krogen även utan hjälp. Nu vet jag inte hur mycket man anstränger sig när man söker matchningar till det programmet. I ”Gift vid första ögonkastet” har man experter av olika slag till hjälp. Fast när jag nu googlar på det programmet läser jag att andra relationsexperter är dom som har varit mest kritiska mot hela upplägget. Det har hur som helst sänts i några år nu, så jag antar att det är fler än jag som gillar det. Gott om sökande verkar dom också ha, fast tidigare deltagare också har kritiserat programmet. Förutom experthjälpen så är alltså upplägget att paren ska leva som gifta i fyra veckor, innan dom bestämmer sig för om dom ska fortsätta med det eller skilja sig. Det borde ge bättre med tid att känna efter och lära känna varandra än en enda middag. Å andra sidan var det en homosexuell kille i den senaste säsongen som efter att ha skilt sig från sin match hittade kärleken på Tinder. Där antar jag att det mest bara är en bild man får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar