lördag 25 juni 2022

Blogg 25/6 2022.

 Det är inte helt enkelt att hålla reda på vilka dagar vi får post och inte, sedan Postnord började med varannandagsutdelning. Från början var jag helt övertygad om att vi fick måndag, onsdag och fredag jämna veckor och tisdag och torsdag ojämna. Hur det skulle bli när det var röd dag mitt i veckan lyckades jag aldrig få klart för mig. Känslan jag har nu är att jag då kan få post någon extra dag, men att utdelningen sedan fortsätter enligt schemat jag har lärt mig. Hur brevbärarna i så fall hinner dela ut dubbelt så mycket post vissa dagar är lite oklart. Som jag fattade det fick halva styrkan sparken, när dom slutade dela ut varje dag. Några mängder med post får jag i alla händelser sällan numera, med undantag för en dag nyligen. Mannen i mitt liv brukar kolla min postbox på vägen upp hit och då hade han plötsligt näven full av kuvert när han kom. Det var kallelse till sjukhuset, hyresvärden som ville berätta hur mycket min nya hyra landade på och ett brev från banken. Dessutom kom frimärkena jag hade köpt på Postnords hemsida, för att slippa göra det bland en massa folk nere på stan, alternativt skicka särbon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar