onsdag 29 juni 2022

Blogg 29/6 2022.

 En av dom senaste gångerna jag ville se någon play-kanal på tv:n, undrade jag om min hyresvärd redan hade stängt ner dom. När alltihop var nytt för mig tog det ett tag innan jag insåg att jag skulle börja med att klicka på ”program och serier” för att hitta dom olika kanalerna. Det var inte helt logiskt i min värld. När jag nu gjorde som jag hade hunnit vänja mig vid, hamnade jag på Netflix. Ibland undrar jag, som mannen i mitt liv, om man inte ändrar på saker och ting bara för ändrandets skull. Nu fick jag istället söka efter programmet jag ville se, även om sökfunktionen hade blivit en aning smidigare än förut. Då var det ett tangentbord på skärmen, där jag fick leta upp en bokstav i taget med piltangenten. Nu kunde man istället använda siffertangenterna som man gör för att skriva på en gammaldags mobiltelefon. Det jag inte förstår är varför man inte enkelt kan få upp en lista på dom olika kanalerna och välja där vilken man vill titta på. Jag får väl kolla lite noggrannare vid tillfälle, så det inte är jag som har missat någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar