torsdag 9 juni 2022

Blogg 9/6 2022.

 Efter genomförd konfirmation tog församlingsprästen med oss konfirmander på en dagstur till ön Blå Jungfrun. Märkligt nog verkar jag inte ha gjort någon dagboksanteckning av resan. Däremot hade jag tydligen kameran med mig, så jag har några kort från den. Därför vet jag att båten vi åkte med var Mary II av Byxelkrok. Om jag min vana trogen blev sjösjuk, så är det i alla fall ingenting jag minns. Av bilderna får man också veta vem jag utforskade ön tillsammans med och att vår konfirmationspräst vaktade våra kassar och väskor medan vi ungdomar traskade runt ön. Likaså att vi var rejält hungriga allihop när vi kom tillbaka till utgångspunkten. Kortet på mig lär min följeslagare ha tagit under vår vandring. Mitt enda verkliga minne från trippen finns däremot inte förevigat och det kanske är lika bra. I tonåren badade jag fortfarande på somrarna, och det var någonting jag verkligen hade sett fram emot under den varma vandringen. Tyvärr är dåligt minne någonting som jag har lidit av hela livet. När det var dags att bada insåg jag att jag hade glömt baddräkten hemma. Bh använde jag inte på den tiden och att bada topless kändes inte riktigt som ett alternativ. Istället hoppade jag i vattnet med trosor och tröja på mig. Det är oklart hur länge det dröjde innan kläderna torkade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar