torsdag 23 juni 2022

Blogg 23/6 2022.

 Min hyresvärd fick bara igenom en hälften så hög hyreshöjning som dom hade önskat. Nu är dom ju inte dummare än att dom tar igen på gungorna vad dom förlorar på karusellen. I det här fallet genom att lite snyggt smyga ut tv-paketet som har ingått i hyran hittills. Smög gjorde dom verkligen, för Hyresgästföreningens förhandlare hade inte hört ett ljud om det. När det nya avtalet skickades ut stod där bara plötsligt att tv inte ingick. Sedan dess har representanter för nämnda förening knackat dörr och gett oss en chans att protestera. Till och med min älskade särbo skrev på namninsamlingen, fast han inte ens har någon tv. Jag hade tur när dom ringde på här, för jag hade precis planerat in en tupplur. Jag blir inte så glad om det plingar på dörren eller i telefonen, när jag just har somnat, men nu kom dom innan. Enligt juristerna hade hyresvärden ingen större chans att driva igenom det här. Skulle dom ändå lyckas, så har Hyresgästföreningen lovat att driva ärenden om kompensation åt oss hyresgäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar