torsdag 16 juni 2022

Blogg 16/6 2022.

 Min far och jag hade lite olika smak. Coca cola är till exempel en av mina favoritdrycker. Tyvärr är inte mitt hjärta lika förtjust i den, så dricker jag för mycket cola får jag extraslag. Pappa var inte lika förtjust. Han provade att grogga med det, men jag minns hans utlåtande ordagrant. ”Inte ens spriten tar bort den där jävla colasmaken”. Fett på kött gillar jag inte alls. Pappa tyckte att fläskfilé var för torrt, eftersom det saknade fett. På julskinkan var fettranden snudd på det han tyckte var godast. Jag blev inte så populär den julen han firade hemma hos mig. När jag skulle ta bort svålen från skinkan råkade jag ta bort allt fettet. Ost är snudd på ett beroende hos mig och jag tror aldrig att det kan bli för mycket. Köper jag pizza är det oftast ett enda hav av ost. Min far satt vid ett tillfälle i köket när jag strödde ost på en potatisgratäng. Jag hade inte hällt på några större mängder enligt mig, när han sa; ”Det räcker nu”. Tur att jag på ålderns höst hittade en kärlek som är lika förtjust i ost som jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar