onsdag 15 juni 2022

Blogg 15/6 2022.

 På kortet nedan är jag fjorton år gammal och troligtvis på väg till något dansställe. Det jag besökte oftast var Sandra dansrestaurang i Kalmar. Åldersgränsen där var visserligen arton och vissa kvällar till och med tjugo, men såg man bara tillräckligt självsäker ut blev man insläppt. En enda gång blev jag nekad och då hade det inte med åldern att göra. Istället var det snickarkjolen på bilden som satte stopp för min entré. För att få upp klassen lite på sina evenemang hade man först förbjudit träskor. Hur märkligt det än kan låta dansade vi faktiskt med det på fötterna tidigare. Nästa steg var att förbjuda jeans. För mig var det byxor och tanken slog mig inte ens att det kunde gälla min jeanskjol. När det hände hade jag åtminstone hunnit flytta till Kalmar. Medan jag bodde på Öland hade det blivit i längsta laget att åka hem och byta kläder. Speciellt som det var innan jag blev med körkort och bil. Två andra detaljer som jag noterar på bilden är dels att jag använde armbandsklocka. Det slutade jag annars med ganska tidigt i livet. När jag måste passa rasttider på jobbet tog jag bara på mig klockan just den stunden. Så är det den hiskeliga virveln som jag alltid har haft i luggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar