måndag 27 juni 2022

Blogg 27/6 2022.

 Att datorn lever sitt eget liv borde inte vara någon överraskning efter alla år. Ändå blev jag just överraskad, när den efter uppstart häromdagen visade en av Windows bakgrunder istället för en av mina. Inte gick det igång någon skärmsläckare efter fyra minuter heller. Jag befarade att jag skulle få ställa in en hel massa grejor om igen, men det visade sig att jag bara hade blivit utloggad. Jag gör aldrig det själv, så det utseendet på skärmen var jag inte van vid. Det krävdes bara en pinkod för att komma in igen. Just den koden har jag gjort enklast av alla, så den behövde jag inte ens söka efter. Annars har jag insett att det inte är så smart att ha koderna enbart i datorn just vid såna här tillfällen. Jag mindes vagt att Windows hade uppdaterats innan jag stängde av datorn kvällen innan. Den största skillnaden efter den uppdateringen märks i fotoprogrammet. Kommandona ser inte exakt ut som innan, vilket förstås kräver en del tillvänjning. En positiv förändring är att man nu kan ändra storlek på bilderna. Det har jag fått använda ett annat program till tidigare, men nu kan jag fixa allting i samma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar