tisdag 12 juli 2022

Blogg 12/7 2022.

 1177.se är en mycket praktisk sida, när man är inne i vårdsvängen. Alla bokade tider syns där. Märkligt nog finns inte så många av dom under just tider. Istället syns dom i journalen, men där finns även dom som är inbokade långt framåt hösten. Därför blev jag lite orolig när tiden för strålning imorgon inte syntes till någonstans. Före alla andra besök har jag dessutom fått påminnelse via sms både ett par dagar innan och samma dag, men nu var det tyst från sjukhuset. Jag vill inte gärna åka till Kalmar i onödan, så i morse ringde jag för säkerhets skull. Fast det ska vara samma avdelning, kunde tjejen på onkologen inte se bokningarna till strålningen. Nu är sjuksköterskorna där väldigt serviceinriktade. Hon ringde alltså till strålningen och frågade och sedan tillbaka till mig. Jag hade passat på att be henne kolla tiderna för resten av veckan, så nu vet jag när jag ska dit torsdag och fredag också. Framöver får jag tider för en vecka i taget. Dom kan variera från dag till dag och det var exakt vad dom gjorde den här veckan.

4 kommentarer: