fredag 1 juli 2022

Blogg 1/7 2022.

 Tre gånger i mitt liv har jag kommit till Borgholm på Öland sjövägen. På kortet nedan är jag tjugo och står ombord på en motorbåt. Den tillhörde en bekant till en bekant och vi var några stycken som i princip åkte till Borgholm och käkade lunch. Vädret var strålande, åkturen härlig och det var mysigt att sitta på Strands uteservering och äta. Dricka också av korten från måltiden att döma. Av dom kan man inte utläsa vad vi åt, men däremot vad vi drack. Redan året därpå var jag tillbaka. Då var det segelbåt och midsommarfirande som gällde. Jag fick både dra i tampar och styra båten på vägen dit och hem. Hamnen var full av båtar och vi låg där hela helgen. Förutom den obligatoriska midsommarmaten sill och potatis, rökte vi flundror. Det började regna natten mot söndagen, så hemfärden blev en blöt historia. Tio år senare gjorde jag en utflykt över dagen med min bror och hans familj en sommarlördag. Då åkte vi färja till Borgholm. Av den trippen minns jag inte så mycket mera än att ungdomarna som skulle till Öland och festa stod redo att välla ombord på färjan när vi kom tillbaka till fastlandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar