onsdag 13 juli 2022

Blogg 13/7 2022.

 Under dom senaste månaderna har jag blivit mer och mer av en morgonmänniska. Jag har duschat innan jag har lagt mig på kvällen. Det vill jag ogärna göra efter klockan tio, eftersom jag bor i hyreshus. Lägger man sig vid den tiden kommer man förstås upp lite i tid på morgonen. Då finns det eventuellt också folk som vill sova, men jag börjar sällan föra oväsen så fort jag kommer ur sängen. Jag låter mera på kvällen och nu blir det inte för sent för det. Samma sak med att ringa mer eller mindre viktiga samtal. Som när jag behövde hjälp från Nordea senast. Tidigare var klockan mitt i natten innan jag kom så långt. Mannen i mitt liv hävdar visserligen att kundtjänsten där hade öppet dygnet runt förut, men det är också han som har berättat att dom stänger vid åtta på kvällen numera. Han tycker att det är en försämring, medan jag är nöjd att man kan ringa utanför kontorstid. Det gäller inte på alltför många ställen. För särbon måtte det mest vara principen, för han är definitivt ingen nattmänniska.

2 kommentarer: