måndag 4 juli 2022

Blogg 4/7 2022.

 När febern till slut började ge med sig för den här gången fick jag istället huvudvärken från helvetet. Fast det var en av årets (hittills) varmaste dagar, dröjde det några timmar innan jag insåg att det kanske inte hade med dom eländiga behandlingarna att göra. Visst har jag hört talas om att man kan få huvudvärk, om man dricker för lite när det är varmt. För mig har det aldrig tidigare varit något problem, eftersom jag har varit en sån som alltid är törstig och dricker hela tiden. När jag jobbade hade jag alltid en vattenflaska vid min arbetsplats. Här hemma stod en likadan flaska på skrivbordet om jag satt vid datorn eller bredvid fåtöljen i vardagsrummet vid tv:n. Problemet efter cytostatikabehandlingarna har varit att hur törstig jag än har varit, så har ingenting varit gott att dricka. Nu lyckades jag hur som helst dämpa huvudvärken genom att dricka vad som kändes som litervis. I något skede av alla behandlingar blev vi rekommenderade att köpa vätskeersättning. Den letade jag upp nästa gång huvudet inte ville vara med. Jag hade inget minne av ens i vilken form den var. Det fick sin förklaring, när jag insåg att båda förpackningarna var oöppnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar