fredag 22 juli 2022

Blogg 22/7 2022.

 Jag brukar ta in stolsdynorna från balkongen över natten. Varje morgon lägger jag på dom på stolarna, så att jag kan sätta mig där ute en stund, om andan faller på. När solen hinner fram dit brukar där vara för hett, men tidigare på dagen eller om det är mulet kan det vara skönt med lite luft. En morgon, när jag var på väg ut med dynorna, såg jag genom fönstret att det satt någon på bordet där ute. Senast det hände var för flera år sedan. Min dåvarande granne hade en katt som hade lyckats ta sig mellan våra båda balkonger. Det tog något ögonblick innan jag fattade vad som hade hänt, eftersom jag bor på tredje våningen. Det borde inte komma in någon katt på min balkong. När jag öppnade dörren för att gå ut och försöka få kontakt med grannen, blev katten så rädd att den sprang hem igen. Ägaren satte sedan igen öppningen, för att jag skulle slippa få flera besök. Den här gången var det en fågel som satt på bordet, så man får väl tro att den hade flugit dit. Den hade skitit, så jag var glad att det var vaxduken den satt på. Hade jag haft tvätt hängande därute eller glömt att ta in dynorna, kunde rengöringen ha blivit knepigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar