måndag 25 juli 2022

Blogg 25/7 2022.

 Fast jag har förstått att Covid ökar igen är jag slarvig med att använda munskydd. Jag är visserligen vaccinerad fyra gånger, eftersom jag tillhör en riskgrupp, men många verkar bli sjuka ändå. Långtidscovid är knappast någonting man önskar sig. Vid besöken på sjukhuset brukar jag leva högt på att personalen har munskydd. Därför tänkte jag inte ens på att ta på mig ett sist jag gick in på apoteket. När en flicka i personalen skulle hjälpa mig insåg jag att hon inte hade något munskydd. Däremot finns plexiglasskyddet kvar vid kassan. Lite märkligt kan jag tycka att skydda sig där, men inte ute i butiken där man kommer riktigt nära kunderna. Med tanke på deras utbud får man väl tro att hyfsat många av dom som går in där är lite småkrassliga. Sist jag skulle hämta ut något på recept där var det medicinen som jag ska ta dom närmaste fem åren. En bekant hade sagt att den var dyr, så jag väntade mig flera nollor när jag skulle betala. Nittio kronor kostade förpackningen, så det var en glad överraskning. Återstår att se hur svåra biverkningarna blir, för jag har inte börjat ta den ännu.

2 kommentarer:

  1. Vi får väl "gadda ihop oss" mot eventuella "Biverkningar"! Håller tummarna för att dom inte ska bli så besvärliga! Kram!

    SvaraRadera