söndag 17 juli 2022

Blogg 17/7 2022.

 Efter att ha missat en extra tidig buss hem från sjukhuset med ett par minuter två gånger, såg det ut att vara helt kört med något tredje gången gillt i fredags. På dörren till strålningsenheten satt nämligen en lapp. Den ena maskinen hade gått sönder, så man fick klara alla behandlingar med en. Det innebar förstås att man fick räkna med lite extra väntetid. Surt då att tv:n i väntrummet för en gångs skull var avstängd, men det rådde en annan väntande bot på. Han visste var fjärrkontrollen låg och drog igång ”Så ska det låta”. Själv verkade han inte så intresserad, men jag fick lite underhållning. Nu blev inte väntan så lång, för jag blev inkallad två minuter före utsatt tid. Det var i det rum där jag hade varit innan som det var trasigt. Det innebar att allting var spegelvänt där jag kom in nu, men annars såg det likadant ut. Dom båda sjuksköterskorna var dessutom så effektiva att jag fortfarande hade tre minuter på mig innan den där bussen skulle gå. Hade det inte varit så långt att promenera från strålningsenheten till huvudentrén hade jag hunnit. Nu hann jag istället tack vare att bussen var några minuter försenad.

2 kommentarer: