torsdag 14 juli 2022

Blogg 14/7 2022.

 Igår fick jag förklaringen till varför jag varken kan se mina bokade tider eller blir påmind om dom, sedan jag började med strålningen. Avdelningen heter alltså ”onkologiska kliniken och strålningsfysik” och borde vara en och samma. Ändå har dom olika bokningssystem och dessa båda system kan dessutom inte prata med varandra! Jag har säkert hört något ännu dummare under ett hyfsat långt liv, men nog tog det priset som något av det mest ologiska jag någonsin har hört. Ännu märkligare blev det när jag i min telefon hittade sms som påminde om den första tiden jag hade för ett par veckor sedan för att förbereda strålningen. Man kan undra vem som hade bokat in den, eftersom jag både fick kallelse och sms då. Nu är vi i alla händelser igång med strålningen. Jag har fått några nya tatueringar, även om dom är pyttesmå. Man fick välja mellan streck med spritpenna eller små tatuerade prickar. Jag är så prickig redan innan av naturen (eller möjligen solandet) att dom där små pluttarna inte syns. Vi hade lite dålig tajming igår och missade bussen hem med bara ett par minuter. Det fick bli en fika medan vi väntade på nästa.

2 kommentarer: