måndag 18 juli 2022

Blogg 18/7 2022.

 Under cytostatikabehandlingen vågade jag mig aldrig ner till Kvantum, eftersom mitt immunförsvar var snudd på obefintligt. Mannen i mitt liv har fått lägga tid och energi på att handla åt oss båda. Nu tjatar alla om motion, så i förra veckan cyklade jag dit och veckohandlade själv. Irritationsmomenten (som jag nästan hade hunnit förtränga) fanns kvar. Vid förköpet stod ett äldre par med en kundvagn och blockerade effektivt passagen för oss som var på väg in i butiken. På vägen ut igen noterade jag att flera av luckorna till Instaboxarna stod öppna. För vilken typ av människor är det inte självklart att stänga luckan efter sig, när man har tagit sitt paket? Ute vid cykelställen var det tomt i flera meter till höger om min cykel. Ändå var det någon som hade känt sig manad att parkera sin precis intill min på den vänstra sidan. Jag hade alltså inte en chans att komma åt att hänga på cykelväskorna, lasta på resten av det jag hade handlat och få ut min cykel därifrån.

2 kommentarer:

  1. Lättja, nonchalans och respektlöshet, samt ett mått av sk. "knepighet" härskar hos en del människor! "Inget nytt under solen", kan man nog konstatera!

    SvaraRadera