onsdag 6 juli 2022

Blogg 6/7 2022.

 Jag hittade två bilder tagna från min balkong på Två Bröders väg 14 i Norrliden i Kalmar. På den ena regnade det och på den andra var det fullt av snö. I verkligheten hade jag valt regn alla dagar i veckan, men på bild gjorde sig snö bättre. Problemet med den där lägenheten var att den låg på nedre botten och att det verkligen innebar i markplan. Myror som marscherade in och bosatte sig i mitt kök var ett återkommande problem. Att alla som gick förbi utanför mina fönster såg rakt in till mig var inte heller så kul. När jag ville byta till en lägenhet högre upp stötte jag på patrull. Skulle jag byta måste det vara till någonting större. Jag hade ingen större lust att få högre hyra, så jag hotade helt enkelt med att flytta till en annan hyresvärd. Då gick det plötsligt bra att byta till en tvåa på andra våningen i huset intill. Det högsta jag bodde under mina år i Kalmar var på femte våningen. Nu bor jag sedan 32 år tillbaka på tredje och förundras över att jag någonsin har vågat bo i markplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar