fredag 29 juli 2022

Blogg 29/7 2022.

 1987 bodde jag fortfarande i Kalmar, men genom dansen hade jag en del vänner i Oskarshamn. I december det året fyllde en av dom femtio och jag var bjuden på kalaset. Av den unga kvinnan på bilden från festen finns inte mycket kvar. Den svarta klänningen kommer jag inte i längre. Den gick upp högre i halsen än vad man kan se och hotade att strypa mig när jag gick upp i vikt. Jag har gett upp försöken att få till ett lite mattare och snyggare ansikte med hjälp av puderborste. Plastsmycken slutade jag också med för många år sedan. På den tiden hade jag såna örhängen i en mängd olika färger. Under dom två år som jag bodde i Oskarshamn umgicks jag en del med födelsedagsbarnet. Vi åt något gott och tog ett glas vin tillsammans och hon har både klippt och permanentat mitt hår. Vi tappade det mesta av kontakten när jag flyttade till Nybro för 32 år sedan, men vi skickar fortfarande julkort till varandra varje år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar