tisdag 26 juli 2022

Blogg 26/7 2022.

 När vi träffade en sjuksköterska veckan innan strålningen skulle börja, var jag väldigt nöjd med mig själv, eftersom jag kom ihåg att önska mig tider på jämna klockslag. Bussarna går en gång i timmen och dom ska vara framme vid sjukhuset tjugo i, även om dom sällan är där förrän kvart i. Den enda tid som inte skulle ha passat alls vore vid tolv, eftersom det inte går någon buss just vid elva, men vid den tiden tänkte jag mig att personalen ändå hade lunch. Dom första tre dagarna och hela förra veckan fick jag tider som stämde med mina önskemål. Dom inföll dessutom vid ungefär samma tid på förmiddagen. Den här veckan är det däremot rent kaos bland dom bokade tiderna. Dom skiftar mellan nio och elva och jag har tid både kvart över och halv. Värst var ändå torsdagen, när jag fick tid halv ett på eftermiddagen. Då skulle jag få ta tiobussen från Nybro och vänta i nästan två timmar på sjukhuset. Jag lade in en förfrågan om huruvida det gick att byta den och eftersom en annan strålning blev struken kunde dom göra en rockad. Nu ska jag komma kvart i två istället, så den dagen blir det inte mycket kvar av.

2 kommentarer: